Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir
Begrijpend lezen he 
Ik zei als hij geen toegang tot wapens had. wapentrafikanten verschaffen toegang tot wapens, ergo die mogelijkheid is automatisch uitgesloten uit mijn stelling.
Meststof klopt. Jachtgeweer klopt ook; echter zouden er m.i. met enkel een gewoon jachtgeweer ipv volautomatisch wapen, toch wel minder slachtoffers zijn gevallen? Kleinere capaciteit zowel qua snelheid (ook herlaadsnelheid), als qua magazijngrootte, enz, dan zou er toch meer mogelijkheid zijn geweest om te ontsnappen, zou ik denken.
|
Juist in dat geval zouden er minder zijn wat niet wegneemt dat hij wel meer bommen zou kunnen maken. Wat ook niet wegneemt dat hij een andere weg had kunnen zoeken om aan een wapen te kunnen geraken. Zoiets uitsluiten lijkt me bijna onmogelijk. De feiten zijn er. Noorwegen heeft net zoals andere landen bijna geen onderzoeken gedaan naar rechts extremisme. Laten we hopen dat daar nu verandering in komt.
Rechtse politici zoals Sarkozi en Angela Merkel geven toe aan het anti-moslim denken. Dit ten gunste van de rechtse politiek, net zoals de pers trouwens. Ze moedigen het extremistische en de anti-immigranten propaganda aan. In het geval van Noorwegen, had de Conservatieve Partij al een coalitieregering klaar met Fremskrittspartiet (Noorse vlaams belang) als de huidige linkse coalitie werd verslagen bij de volgende verkiezingen zou deze dus mee in de regering zitten!