Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer
Hetzelfde rapport zegt volgens dit artikel wel totaal iets anders...
|
Je moet wel weten wat je wil hé.
Eerst kom je met het rapport van het
IMF af, nu begin je opeens over dat van de
OESO.
Het is dus
niet "hetzelfde rapport".
---
Goed, laten we een keer kijken wat het
OESO-rapport zegt.
+ België komt sneller uit de crisis dan eurozone op zich
+ België kent slechts een kleine groei van het aantal werklozen (in moeilijke tijden)
Opmerkingen:
- Hoge publieke schuld moet dringend worden afgebouwd [Weten we al!]
- Anticiperen op stijging van het aantal gepensioneerden [Weten we ook al!]
- Toegang tot de arbeidsmarkt verhogen, vooral voor jongeren en immigranten [Tiens, hoor ik niets van bij N.VA]
- Dieperliggende problemen van de arbeidsmarkt aanpakken
- Belastingstelsel hervormen
- Groenere economie (via CO2 maatregelen) [Tiens, hoor ik niets van bij de N.VA]
En dan nu in de inleiding van
de nota Di Rupo:
- Een staatshervorming met een overdracht van bevoegdheden van de federale staat naar Gewesten en Gemeenschappen van om en bij de 17,3 miljard euro1 ;
- Een fiscale autonomie voor de Gewesten van ongeveer 10 miljard euro2 ;
- Een hervorming van de bijzondere financieringswet voor meer autonomie, doeltreffendheid en responsabilisering van Gewesten en Gemeenschappen ;
- Een strenge sanering van de overheidsfinanciën van om en bij 22 miljard euro voor het geheel van de overheidsdiensten3 tegen 2015, zodat er een gezonde financiële basis kan teruggevonden worden en beantwoord kan worden aan de eisen van de Europese Unie ;
- Sociale en economische hervormingen om een antwoord te bieden aan de uitdagingen van de toekomst, waaronder de vergrijzing van de bevolking.
Hij pakt elk van de punten aan.
Ben je het er niet mee eens, zeg me welk punt hij negeert.
Citaat:
Waarschijnlijk is het U ook nog niet opgevallen dat er 2 grondstromen zijn in dit land...
|
Naast de kwestie
Citaat:
Maar ja... compromissen... Weet U dat bepaalde 'Vlaamse' partijen reeds na dag 3 vonden dat er genoeg op tafel lag om een regering te vormen... 
En - als ik mag zeggen... van U - een nota afleveren zoals Elio dat kan mijn kleine van 3 jaar ook...
|
Vanwaar haal je het.
Ik begrijp volkomen dat het woord
compromis uit jouw woordenboek werd geschrapt. Ik begrijp ook dat je liever holle slogans naholt dan twee seconden stil te staan bij hetgene dat je aan het echoën bent.
Besluit: u past perfect binnen de N.VA. Proficiat!
Gelieve mijn posts niet meer te quoten zolang je niet deftig je eigen argumenten kunt formuleren.