Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Wel Antoon je hebt gelijk.
Ik was in m'n twintigers een hevige fan van Arafat.
Om die reden las ik uiteraard alles over hem en ging ikzelf op onderzoek naar weetjes allerhande.
Wel, ik heb maar weinig fraais ontdekt.
Ik ben één van diegenen die er geen probleem mee heeft om toe te geven dat je je vergist hebt in iets of iemand.
Feit is dat Arafat een regelrechte dictator is, en Palestina een politiestaat is. Neem gerust aan dat de meerderheid van de Palestijnen dit hele zootje kotsbeu is en gerust willen leven in een staat naast Israël.
Enkel een minderheid van extremisten wil de "vernietiging van Israël", maar het zijn wel zij die de macht hebben.
Van oppositie is geen sprake. Iemand die durft openlijk kritiek geven op het beleid, die hangt 's anderendaags al te bengelen aan een koord op de plaatselijke markt. Let wel, mijn medeleven met het Palestijnse volk is er nog steeds, maar Arafat.......... die zou best zo snel mogelijk van het toneel verdwijnen.
Want geef nou toe. De laatste 50 jaar is zowat elke regering in Israël aan de macht geweest. Van ultra- links tot ultra-rechts en alles wat daartussen ligt. Besluit: met Arafat valt geen land te bezeilen.
|
Wat had je verwacht met iemand die zijn carriere begint als terrorist? Dat die coexistentie nastreeft met andere opinies?