Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2004, 11:22   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ze varen inderdaad eveneens uit tegen de Walen zoals N-VA, maar nadrukkelijker tegen de allochtonen.

Beiden stigmatiseren herhaaldelijk 'een bepaalde bevolkingsgroep'
Daar zit de overeenkomst.
Ik maak hierbij dus geen onderscheid (waarom zou ik) tussen Waalse, Maghrebijnse of Oost-Europese geviseerde bevolkingsgroepen.....
De N-VA vaart niet uit tegen "de Walen", wel tegen de Waalse politiek en tegen het kunstmatig bijeenhouden van wat eigenlijk al lang twee aparte landen geworden zijn.
In dit sofistische woordspelletje ga ik me niet laten meeslepen.
Op identieke wijze kan je dan eveneens het Vlaamsblok verschonen en beweren dat ze helem�*�*l niks tegen allochtonen hebben, doch enkel het beleid dat hen te beurt valt, viseren.

Citaat:
Maar goed, misschien betekent net d�*t dat de N-VA ook moet veroordeeld worden als men consequent wilt blijven...
Dat is de enige stelling die ik verdedig: konsekwentie in de rechtsspraak!
Vlaamsblok voor de bijl: N-VA evengoed!

Een merkwaardige parallel VB//N-VA waar al even onlogisch op gereageerd wordt (vooral vanwege CD&V dan) merk ik inzake de staatsopvatting van het VB, die door Leterme als reden aangehaald werd, waarom regeringsvorming met het Vlaamsblok onmogelijk was.

Hoef ik op de bizarre gang van zaken te wijzen?

Met het Vlaamsblok wenst Leterme géén coalitie aan te gaan, doch hij neemt wel in zijn kartel de N-VA op, die met quasi identieke communautaire standpunten voor de pinnen komt.

Begrijpe wie kan.
Ik doe mijn best doch het wil niet lukken.