Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2011, 10:42   #240
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een geleuter.

Natuurlijk is het een probleem dat er bij ons mensen zijn gelijk ex-minister Vandenbossche die zo schandalig veel verdienen; en elders, vooral in ontwikkelingslanden er mensen zijn die daar nog eens een duizendvoud van maken, op kap van de allerarmsten, met kindarbeid erbij.

De oplossing daarvan lijkt me allemaal niet zo simpel.

Voor sommige oplossingen voor problemen dichter bij ons, lijkt het wel simpeler.

Een bruggepensioneerde kreeg gewoonweg toestemming om vanaf zijn 50° (zo ongeveer) te rentenieren, op kosten van de sociale zekerheid en de belastingbetaler.
En als het deels op kosten is van de vroegere werkgever, dan heeft die vroegere werkgever ook minder centen over voor ... het scheppen van nieuwe banen, of het redden van banen in nevenfilialen ...

Dat zijn volgens mij ontoelaatbare toestanden.
(niet in het minst omdat er zo'n discriminatie is tussen ouderen die gewoon werkloos worden zonder recht op brugpensioen, en anderen).

Dus nogmaals, de grove onrechtvaardigheden in Peru of in Bangladesh zijn geen rechtvaardiging om hier de sociale zekerheid maar te laten plunderen.
(op individueel vlak heb ik niets tegen de m/v die er gebruik van maakt; ik heb wel iets tegen het systeem dat zoiets voorziet; en tegen politici die er niet tegen durven optreden).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden