Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Micele
ik vind het CO2 gerelateerde systeem beter... ten opzichte van het 'PK'-prijs gebaseerd systeem van vroeger.
|
Ik ook Paul daar niet van.
Maar dat voorstel is weer een gemiste kans het veel doordachter te doen, door naar wetenschappers te luisteren die jarenlang moeite doen naar de echte schadelijkheid van diverse emissies (zoals D en NL bvb).
Blijkt weer eens dat er helemaal niet geluisterd wordt in Betweterland, en al die "fijnstofstudies betreft schadelijke dieseluitstoot" (massa´s op het web te vinden) verticaal geklasseerd worden.
Waarom bestelt de Vlaamse Regering dan zulke Vlaamse fijnstofstudies (Leuven enz..) en houdt er dan amper rekening mee ?
Ik haat die Betwetermentaliteit van die Be-politiekers, ze maken zich weer eens belachelijk in Europa. Alweer een Belgenmop.
Citaat:
|
Zoals gezegd het oude systeem gaat over 'jaloezie' het nieuwe systeem gaat over CO2.
|
Dus als iemand nu een Lexus Ls600hp-hybrid met 6000 cc Plug-in hybrid koopt voor >100.000 € geen sikkepit of 0€ BIV betaald, maar die wel 20 liter/100 km benzine erdoor jaagt vind je dat OK ?
Dus je vindt het helemaal niet erg, dat de kleine familieman die maar een occasie-familiewagen kan kopen van pakweg 10.000 € -minder recente Euronorm- 9 liter/100 km in de praktijk - daar wel wslk tot 1000 € moet voor afdokken, ipv die "miljonair" ?
Dit onderstaande heb je toch ook gelezen Paul ?
Citaat:
Misbruik
Ook de Inspectie van Financiën maakte in haar advies aan de Vlaamse regering brandhout van de geplande wijzigingen. 'Er is geen rekening gehouden met de draagkracht van de koper. Daardoor kunnen auto's met een grote cilinderinhoud of motorvermogen een bijzonder groot voordeel krijgen in vergelijking met de huidige situatie. Terwijl auto's met een lage cilinderinhoud of motorvermogen hun nadeel doen met de nieuwe regelgeving, hoewel ze minder CO{-2} uitstoten', schrijft de inspectie.
|
Citaat:
|
Een beetje transparantie in de formule zou natuurlijk beter zijn. We hebben hier in feite koffiedik kijken, ofwel moeten we eens mailen naar joke.
|
Idd, wie weet mss leest ze hier al mee.
Maar het blijft nog altijd maar een voorstel.
En ik hoop dat het er niet door komt.
Dat ze eens even over de landsgrens kijken of informeren naar NL of D hoe ze het daar doen met
emissies <*/*> fiscaliteit , in principe hé; een copie moet het niet zijn, mss kan Be nog beter inspelen op de laatste wetenschappelijke resultaten.