Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2004, 15:08   #448
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Nog eens even proberen, want onze Jan heeft de onhebbelijke gewoonte om enkel te reageren op losse flarden uit posts van anderen en om de dingen waarop hij geen antwoord weet te verzinnen, te negeren...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Al meerdere malen heeft de paus gefulmineerd tegen de niet-passende kledij die mensen tegenwoordig allemaal aantrekken om naar de Mis te gaan. Hij sprak daarbij in algemene termen. Wie naar traditionele parochies gaat, zal wel merken dat de geestelijkheid erop aandringt dat vrouwen het hoofd bedekt houden (ga maar eens vragen in de Hemelstraat in Antwerpen).
Wat kan jij een stukje rond de pot draaien, Jan. Ik dacht dat Paulus' voorschrift duidelijk was: vrouwen horen de haren te bedekken en daarmee uit! Als de paus in "algemene termen" over niet-passende kledij, dan is hij net zo hypocriet als jij. Als "hoeder van de waarheid", is het toch zijn plicht om geestelijken te dwingen de wet van Paulus na te leven, of niet? Dat er hier en daar nog een "traditionele parochie" te vinden is, kan best zijn, maar dat doet helemaal niets af aan het simpele feit dat dit voorschrift van Paulus quasi nergens nog wordt gevolgd.

Of zou het misschien kunnen zijn dat de kerk zich, wat dit voorschrift van Paulus betreft, aangepast heeft aan de samenleving van vandaag?
Wel, Jan, hoe zit dat juist? Is dit een dwaling van de paus? Is hij net zo'n "zwakkeling" als Danneels?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden