Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2011, 18:56   #1477
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De mogelijkheid dat hij compleet krankzinnig is, verwerp ik ja. En als hij geestesgestoord is, ik sluit dat zeker niet uit, dan is hij m.i. geestesgestoord gemaakt door het maatschappelijke klimaat dat mede door het politiek establishment en academici vanuit hun ivoren torens geschapen is.
Tja, er zijn mensen die vinden dat men uiteindelijk verantwoordelijk blijft voor zijn eigen daden, dan zijn er mensen die probleemloos de schuld verschuiven naar de grote boze maatschappij, waar deze zelfde mensen uiteraard zelf 100 pct. deel van uitmaken.

Citaat:
Breivik gek verklaren, over naar de orde van de dag en vervolgens een stuk zand zoeken om de kop in te steken en heel hard "la la laaa" te zingen.
Niemand zingt hier la la laa, maar dat schijn jij gewoon niet te beseffen.

En ja, ik ga inderdaad over naar de orde van de dag. Mag dat niet ? Jij gaat trouwens ook terug naar de orde van de dag, stuk pretentieuze hypocriet die je bent. Of ga jij plotseling je leven wijden aan de waarheid omtrent Utøya en Brevik ?

Natuurlijk niet. Jij gaat gewoon door met je leven, net als iedereen hier. Dus durf dat nog eens iemand hier te verwijten.

Citaat:
Zoals het feit dat Breivik ruim anderhalf uur lang rustig zijn gang kon gaan voordat er politie arriveerde. Het feit dat de politiehelicopter van dat politiedistrict toevallig net die dag buiten drift was. Het feit dat de politie die met de politieboot het eiland probeerde te bereiken, met panne te maken kreeg en toen boten van particulieren moest vorderen waardoor er kostbare tijd verloren ging. Het feit dat verschillende getuigen schoten uit twee verschillende richtingen hebben waargenomen. Het feit dat Breivik meer wapens en munitie bij zich moet hebben gehad dan Rambo in zijn beste dagen en dat dat helemaal niemand opgevallen is. Het feit dat Breivik blijkbaar al op één of andere lijst van politie of geheime dienst van in de gaten te houden personen stond. Het feit dat, ijskoud en vanop een afstand bekeken, wel heel erg veel mensen, partijen en organisaties, zowel binnen als buiten Noorwegen deze dieptragische gebeurtenis bepaald niet slecht uitkwam.
Een regelrecht complot dus. Ik had moeten wedden.

Elk van je fameuze "feiten" kunnen probleemloos ontkracht worden. Je gaat echt met beter bewijsmateriaal moeten op de proppen komen vrees ik. Vertel me trouwens eens wat er allemaal "verdacht" is. Blijkbaar ben jij expert ter zake, en liggen de uitgetikte politieverslagen netjes vertaald en chronologisch voor je, samen met een stafkaart en de vele verklaringen van de overlevenden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden