Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Tja, er zijn mensen die vinden dat men uiteindelijk verantwoordelijk blijft voor zijn eigen daden, dan zijn er mensen die probleemloos de schuld verschuiven naar de grote boze maatschappij, waar deze zelfde mensen uiteraard zelf 100 pct. deel van uitmaken.
|
Och, als immigrantenjongeren weer eens de halve stad afbreken om één of andere flutreden, dan komt links ook steevast met het verhaal dat de maatschappij verantwoordelijk is voor hun disfunctioneren.
Citaat:
Niemand zingt hier la la laa, maar dat schijn jij gewoon niet te beseffen.
|
Breivik bij voorbaat al knettergek willen verklaren, zonder verder ook maar een soconde na te willen denken over het hoe en waarom hij tot zijn gruweldaad is gekomen, noem ik la la laaa zingen.
Citaat:
En ja, ik ga inderdaad over naar de orde van de dag. Mag dat niet ? Jij gaat trouwens ook terug naar de orde van de dag, stuk pretentieuze hypocriet die je bent. Of ga jij plotseling je leven wijden aan de waarheid omtrent Utøya en Brevik ?
Natuurlijk niet. Jij gaat gewoon door met je leven, net als iedereen hier. Dus durf dat nog eens iemand hier te verwijten.
|
Zo zo, "stuk pretentieuze hypocriet" nog wel. Doet het zo zeer dat je tot schelden over moet gaan?
Het staat je verder vrij tot de orde van de dag over te willen gaan, het af willen doen als de daad van een gek, maar probeer dat alsjeblieft niet aan anderen op te leggen, of anderen die verder willen kijken daar op aan te vallen.
Mensen als Breivik komen niet zomaar tot zo'n daad. Er lopen over Europa verspreid nog tientallen miljoenen potentiële Breiviks rond, en met reden. We mogen nog van geluk spreken dat bij de meesten de stoppen nog lang niet zijn doorgeslagen, maar wordt er niet verder gekeken en geluisterd naar die mensen dan gaat dat onvermijdelijk weer gebeuren.
Citaat:
Een regelrecht complot dus. Ik had moeten wedden.
Elk van je fameuze "feiten" kunnen probleemloos ontkracht worden. Je gaat echt met beter bewijsmateriaal moeten op de proppen komen vrees ik. Vertel me trouwens eens wat er allemaal "verdacht" is. Blijkbaar ben jij expert ter zake, en liggen de uitgetikte politieverslagen netjes vertaald en chronologisch voor je, samen met een stafkaart en de vele verklaringen van de overlevenden.
|
Hier nog zo'n fameus feit:
Politie geloofde vader niet die meldde dat er mensen op Utøya werden doodgeschoten. De kinderen moesten zélf de politie maar waarschuwen!
Ik wacht op je ontkrachting.
Ik wacht ook op je onkrachting van de rest, zoals
dat de politieboot door panne te laat kwam.
Verder:
Getuigen noemen meerdere schutters.
Politiehelicopter stond aan de grond.
Breivik had aanzienlijke hoeveelheden munitie over toen de politie hem arresteerde.
Breivik stond op een lijst van verdachte personen die chemicaliën hadden gekocht.