Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2011, 18:15   #1504
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En degenen die toch anders durven beweren zijn uiteraard geen goede onderzoekers, niet ? Waarom sleur je er trouwens moslimfundamentalisten bij ? Ik heb daar niets over gezegd, noch toespelingen over gemaakt.

Een tweede fout is dat je oorzaak en gevolg door elkaar haspelt. Veel mensen zijn gek, feit. De reden waarom ze gek zijn, is evenwel een geheel ander onderwerp van discussie, net zoals de mate van hun gestoordheid weer een compleet nieuw onderwerp is.
Lees eens wat, open je geest.
Je zult versteld staan.
Persoonlijk hecht ik meer geloof aan onderbouwde thesissen dan aan de op niks gebaseerde mening van iemand die denkt dat de evenaar door zijn navel loopt.

Lees eens "Erger dan oorlog" (om er één te noemen).

http://www.wpg.be/boeken/overzicht/d.../9789022324189

Lees het, en kom dan eens terug.

Mensen gek verklaren, da's voor de onwetenden en de bangerikken.

Verruim je horizon, of blijf loze kreten de boze wereld insturen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden