Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation
Och komaan. Wat is er allemaal niet gebeurd in Jezus' naam? Van de inquisitie tot nu veel onheil he. Zelfs de KKK lag te pronken met Jezus kruisen op hun hoeden en kappen. Overruled of niet, de mens is er niet beter van geworden.
Dan is de Kerk haar voorgeschiedenis toch ook niet de minste he.
En dat speelde af NA Christus.
I.i.g. ik geloof best dat er vroeger grote bloedbaden afspeelde op deze aarde. Maar ge moet eerlijk zijn alles wat er over uitgeschreven wordt moet ge met een korrelke zout pakken.
Die tachtig miljoen zijn een geschat getal. Ik heb het artikel zeer goed gelezen en het druipt er vanaf dat die mens vanuit een vooroordeel spreekt.
Het kan er toch niet dikker opliggen dan dat? Komaan!
Ik ontken hiermee wel niet dat er vroeger barbaarse methoden gehanteerd werden door religieuzen. Maar dat evolueert toch en dat wordt soepeler. De koran mag dan wel wreed uit den hoek komen, ik neem toch aan te geloven dat de meeste moslims dat kunnen kaderen. Kaderen in tijden van toen.
Worden mensen hunne kop er hier afgehakt? Ziet gij die mensen ons hier als ongelovigen grijpen en uitroeien zoals Allah het hun volgens U zou bevelen? Ge moet religie in zijn context en vooral TIJD plaatsen Cyanara.
Zo zouden genotgevers ook niet mogen van Allah, maar weet ge hoeveel moslims hun dagelijkse jointjes met hasj smoren? Veel.
Ik zou niet focussen op het religie, maar op de mensen die het praktiseren. En als iedereen gaat freaken bij het minste dat hem niet aanstaat in een geloof, gaat de weg nog lang zijn. Zeker als die afgunst van geloof op één enkele cultuur gecentraliseerd wordt.
|
Och komaan. Wat is er allemaal niet gebeurd in Mohammed's naam? Van de taliban e.d. tot nu veel onheil he. En wat als die allemaal beginnen te pronken met halve manen op hun tulbanden? Zijn dan alle moslims slecht?
Die tachtig miljoen zijn een geschat getal, waarschijnlijk wel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er iemand geteld heeft 79.999.998, 79.999.999, 80.000.000, ja, we zijn er! U neemt dat met een korrel(tje) zout. Maar alle misdaden die in naam van de Kerk gepleegd zijn, neemt u bloedserieus en letterlijk hoewel er net zo min iemand slachtoffers stond te tellen tijdens de kruistochten als tijdens de gebeurtenissen in India. Het is me al eerder opgevallen: u gebruikt twee maten en twee gewichten.
U zegt dat die man een vooroordeel heeft. Bent u zeker dat u zelf geen vooroordeel hebt als het over het christendom gaat? Misschien denkt u heel zelfvoldaan : nee hoor, ik niet! Maar dan zou ik toch graag hebben dat u eens probeert uw eigen posts rustig te herlezen.