Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2011, 19:25   #146
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja goed.
We hebben een rechtsextremist die een aanslag pleegde en wat bronnen citeert.

We hebben al heel veel extremistische moslims gehad die aanslagen pleegden en hun bron als de koran aanduiden.

Ik ben akkoord om de brusselsjournal te verbieden.
Gaan we consequent zijn en de koran ook verbieden?

(Niet iedere koranlezer pleegt aanslagen, evenmin als iedere brusselsjournal lezer)

En geen geleuter, geen rondjes draaien, geen mistspuiterij.

Hier moet ge wel mee akkoord zijn, anders geef je exact aan waar het probleem de dag van vandaag zit in het denkpatroon van mensen met uw zienswijze!
Je mist het punt, en je konklusie is ook totaal ernaast.
Ik heb nog nooit ergens de suggestie gedaan om brusselsjournal.com te verbieden. Van mij mag Beliën zijn vermakelijke proza blijven verspreiden. Waarom niet overigens. Het is niet omdat ik het bullshit aanzie, dat het verboden moet worden. Wat ik aanhaal is dat Breivik zijn mosterd haalt bij al bij al een relatief klein aantal websites, maar daar echt opvallend veel citaten uit weergeeft per website. Dat wil volgens mij zeggen dat die websites toch op zijn minst een sterke invloed hebben gehad op zijn manier van denken, zijn manier van beeldvorming, zijn manier volgens dewelke hij zijn uiteindelijke theorie in boekvorm heeft neergezet.
Het is echt niet zo dat de man een brede intellektuele basis had. Hij heeft een soort synthese gemaakt eerder dan nieuwe inzichten te geven.

Reacties op een ramp volgen altijd het patroon van een slinger, die eerst te ver naar de ene kant gingen, en dan te ver naar de andere.

Wat wel aandoenlijk en zelfs ronduit pathetisch is, zijn de reacties van wilders, dewinter, evenals die amerikaanse extreme bloggers http://www.hln.be/hln/nl/10756/Bloed...-Breivik.dhtml enz enz die nu als ware vredesapostels zitten te kakelen dat ze nooit haat verkondigden en nooit tot geweld hebben aangezet. Zum kotsen.
Pure angst voor vervolging, nu effe de brave rechtschapen burger uithangen. Als zelfs publikaties van het allooi van Rechts Actueel zich al getroosten om de hete patat door te schuiven naar anderen, moet de stront toch al minstens tot op kniehoogte staan aan het Madouplein 8 bis 9.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden