Micele
eerlijk blijven, we gaan toch maar eens het huiswerk maken die jij vertikt te maken, en dan maar zitten lullen over andere dingen (typisch als iemand liegt, dan legt hij het probleem elders... je mag mij die kleine psychoanalyse niet kwalijk nemen natuurlijk)
Dus appels met appels vergelijken dus een aptera zou ik met een insigna of een astra vergelijken, ik neem de goedkoopste, en dezelfde motor cylinderinhoud van dezelfde stamboom dus met gelijkwaardie 'rijweerstandeigenschappen' of 'technologische afwerking'
We spreken van
25.000euro is een modale wagen
verbruik 6liter benzine 7liter is een modaal verbruik
en ik pendel naar brussel elke dag 33km ( 15door en 15terug) dat gaat dus elektrisch, en nog 2000 op vakantie we komen aan 12.000km/jaar
en dit doen we 12 jaar
OPEL | Astra| Ampera
aankoop| 25000| 43000
benzine| 20160| 2400
Taks + BIV| 2619| 2619
PV| |10000
TOTAAL| 47779| 58019
CO2 crediten| 0| -18000
ecopremie| |-6450
NETTO| 47779| 33569
en dan zitten lullen over dat beetje stof die in een diesel zit ???
je wordt bijna rijk gewoon door met een ampera te rijden.
Nu persoonlijk heb ik liever dat de balans zonder subsidies rechtkomt. En ik ben er van overtuigd dat de balans dus rechtkomt vanaf je 3euro per liter rijdt of vanaf het vat 200$ kost
Tussen haakjes 45% gaat naar brandstoffen voor auto's, 35% naar brandstoffen in het algemeen, en dan 20% naar kunststoffen, meststoffen, farma, fijne chemie, en ook nog de goeie ouderwetse asfalt. Staat in het filmke van peakoil hier ergens op politics gepost.
Dus mijn statement is: vanaf de prijs aan 200$ piekt, rijden we elektrisch op zonneenergie.
Laatst gewijzigd door brother paul : 29 juli 2011 om 12:16.
|