Los bericht bekijken
Oud 29 juli 2011, 18:10   #262
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Misschien kan u het eens aan de burgers overlaten of ze zijn verdediging wensen te horen of niet. Waarom zou een kaste van apparatsjiks en systeemdienaars moeten beslissen wat wij willen horen en wat niet?
Als u mijn andere berichten leest dan zult u wel zien dat ik dat niet bedoel.

De berichten waaruit u citeert zijn ontstaan uit wrevel en een onhandige poging van mij te discussieren met iemand (Texas Ranger) die Breivik als een politieke messias schijnt te zien die 'toevallig' wat afschuwelijke misdaden heeft gepleegd, dan als een massamoordenaar die heeft gedood uit politieke motieven.

Laat ik het dan anders zeggen: Ik vind het verstandig dat de eerste voorgeleiding achter gesloten deuren heeft plaatsgevonden maar de rest van de rechtszitting gebeurt wat mij betreft met open deuren; als de advocaat hem niet goed vertegenwoordigt moet hij vervangen worden en verder moet de procedure nauwlettend bewaakt worden zodat de rechten van de verdachte niet geschonden worden.

Maar of hij zijn daad nu uit het nobele motief van wereldvrede heeft gepleegd of vanuit zijn zelfbedachte ideologie: Feit blijft dat hij 76 onschuldige mensen heeft vermoord en daarvoor berecht moet worden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden