Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2011, 10:39   #8721
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alainke007 Bekijk bericht
Ik zou het geen ridicule discussie noemen, en inderdaad het is zo dat een bepaalde minderheid binnen de moslim-gemeenschap zich absoluut niet willen aanpassen en zich niet willen plooien naar de wetten, regels en tradities van onze gemeenschap. Maar het is een realiteit en een algemeen gegeven dat er geen absoluten bestaan in de wereld, dus maw niet iedereen is zo, ook niet alle moslims zijn zo, er zijn er wel die willen aanpassen en integreren en ja ik weet wat de tegenstanders snel zullen zeggen dat het allemaal fake is enz, maar feit is dat in sommige landen integratie wel een succes is, inclusief de moslimgemeenschappen die er resideren. Het probleem is enkel dat hier in België wij veel te laks zijn in het opleggen van onze eigen wetten en regels als een basis voor een succesvolle integratie, nee wij dumpen de mensen hier en geven ze een huis en geld zonder dat er ook maar enige vorm van regels zijn voor die mensen, dan is het normaal dat je een omgeving creeert zoals wij ze nu kennen, waar de mensen letterlijk aan hun lot overgelaten geworden, en dan grijpen ze terug naar wat ze kennen en als ze dan zien dat alles zomaar geaccepteerd wordt, dan créeer je gevaarlijke situaties
Aan hun lot overgelaten???????????? Ze worden potverdorie gepamperd langs alle kanten!
Trouwens, waarom moeten WIJ hen integreren? Zij moeten maar eens zelf beginnen met de nodige stapen te ondernemen om zichzelf te integreren. Daar zie ik buiten een paar uitzonderingen totaal niets van.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden