Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2011, 13:12   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is er partijdig aan zijn uitspraken ?
Ah, ten eerste geeft hij als ambtenaar kritiek op de huidige regering in lopende zaken;
en ten tweede geeft hij kritiek op de formateur die niet rap genoeg werkt,
en ten derde geeft hij kritiek op de Onverkozene van Laeken die de onderhandelaars met vakantie stuurt,

en zo vind ik er nog wel wat.

Als ge als ambtenaar begint met je te moeien met de politiek, dan weet ge inderdaad waar ge begint, maar niet waar ge eindigt.
En dat is zo wel eens het geval met ex-politiekers die ambtenaar worden.
(de vorige die ik me herinner, was Steve Stunt gratis ...)

Nu zal je zeggen dat dat toch niet zo erg is, zo één verspreking of zo één ambtenaar die zich verkijkt op de zaken.
Dat doet me dan denken aan iemand die het ook niet meer zo precies zag, en zich verdedigde met "'t was maar een relatietje ...". Ik bedoel: men schuift zo langzaam af in een verkeerde richting, telkens verder, tot men op de duur niet meer begrijpt hoe het zo ver is kunnen komen. Normvervaging. Men 'koekelt den berg af'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 augustus 2011 om 13:14.
De schoofzak is offline