Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2011, 11:10   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.665
Standaard

(text gekopieerd uit quote)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Maar de burgers staan toch garant (of iets in die aard) voor die staatsschuld (ik weet de juiste economische context niet, maar ik heb mij toch laten vertellen dat die staatsschuld gedekt is door de burgers en niet enkel door de overheid zelf).

Mag ik uit uw suggestie afleiden dat als een land (of dus een overheid) failliet gaat, het land niet meer bestaat en alle wetten enz. vervallen? Want de overheid is de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht

Allez bon, ik zou het eigenlijk wel graag weten. Want een land (overheid) dat tot in de eeuwigheid geen schulden meer kan aanmaken... Welja dat lijkt mij niet het meest realistische alternatief.
Het antwoord op het onderlijnde:
Nee, dat mag u niet afleiden.
Wat er nog bestaat, en wat er vervalt, hangt gewoon af van waar de mensen voor willen betalen op een gegeven moment. Dat is toch evident?

Is er bvb een plaag van dieven dan zullen mensen meer middelen schuiven naar politie. En omgekeerd, als die politie haar werk goed doet, en de dievenplaag verdwijnt, dan kunnen de middelen terug elders aangewend worden, overal waar mensen een nood aan kunnen hebben op het gegeven moment/periode.
Komen de dieven terug, dan herhaalt bovenstaande zich. Het is ook niet alles of niets. Is dit speciaal? Nee. Dat is hoe aanbod zich geleidelijk aanpast volgens geleidelijk wijzigende noden van mensen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 7 augustus 2011 om 11:11.
Erw is offline   Met citaat antwoorden