Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2004, 17:17   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Deze namiddag op CNN. Na enkele dagen of weken al van de vertoning van de film van moore blijkt dat door de overdreven beschuldigingen en negatieviteit van de film naar Bush en de US opzich heeft de film net het omgekeerde effect van wat Moore gewild had. Na peilingen blijkt nm. dat er deze weken meer steun terug gaat naar Bush. Dit doordat de pro-Bush mensen de film zowiezo een schandaal vinden en doordat er veel mensen alle onterechte kritiek naar het land en Bush niet meer slikken. Er is beeldmateriaal uit zijn context getrokken en zo verdraaid met een achtergrond verhaal dat uiteindelijk helemaal niets meer met de beelden opzich te maken hadden.

Nu kun je 2 dingen concluderen.

1) indien Moore echt wil dat Bush niet herverkozen zal worden stopt hij beter met zijn kritiek te vertonen aan iedereen want het heeft een tegengesteld effect.

2) Indien hij blijft voordoen is het duidelijk dat het hem geen bal kan schelen allemaal en dat hij dus enkel oog heeft om geld te verdienen aan heel de zaak.
Ik had dat voorspeld. Als ik mij niet vergis dan heb ik dat zelfs in deze thread gepost, maar ik heb geen zin om het te gaan terigzoeken.

De Amerikaanse bevolking is altijd al een voorbeeld geweest van openheid en debat omdat ze veel meer dan de 'andere' Westerse landen geloven in pure en totale vrijheid.

Maar wanneer men overdrijft met kritiek of wanneer mn onterecht aan "bashing" doet met valse beweringen en uit-de-context-gehaalde feiten dan gaat de bevolking precies averechts reageren.

En dat gebeurt inderdaad, dus net zoals ik voorspelde, in het geval van Moore's verdraaide schelden-tirade tegen Bush.

Ik zou zeggen : Thank You Moore!!
Beetje hetzelfde effect van wat men hier verkrijgt door onterecht het VB dingen in de schoenen te schuiven.
illwill is offline   Met citaat antwoorden