Discussie: Beke zoekt exit
Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2011, 09:09   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Stoere taal van Beke.

Lees even mee uit het Nieuwsblad: http://www.nieuwsblad.be/article/det...8-bfe5708f8932

Als hij zijn been stijf houdt, dan zitten mijn partij en ikzelf met de gebakken patatten. Maar ... waarom ben ik niet pessimist ???
Kan iemand dat raden ????

Citaat:
Afspraken zijn afspraken. Ik eis dat iedereen zich daaraan houdt', aldus Beke. 'Men hoeft mij er niet van te overtuigen dat de financiële situatie ernstig is, maar in de regeringsgesprekken is de volgorde duidelijk afgesproken: eerst BHV.'

Beke maakt zich geen zorgen dat dit ook zal gebeuren. 'Half juli zeiden de andere onderhandelaars toch dat we op een zucht van een akkoord over BHV stonden? Wel, laten we die laatste zucht er nu maar uitpersen. Als men dat ernstig meende, zal het geen kwestie van maanden of weken zijn eer BHV gesplitst is, maar één van enkele dagen.'

Rating

Beke laat zich niet opjagen door de rapporten van de kredietbeoordelaars. Die dreigen ermee de Belgische rating te verlagen als ons land niet versneld de schuld afbouwt en economische maatregelen neemt om meer mensen aan de slag te houden en de pensioenlast terug te dringen.

'Ik zal niet aanvaarden dat Elio Di Rupo parallel met een tweede onderhandelingstafel start. Wil hij dat toch, dan zullen er hooguit zeven partijen aanschuiven. De achtste, CD&V, zal dat niet doen.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 augustus 2011 om 09:10.
De schoofzak is offline