Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Jij citeert maar 'n deel van 'n onderzoek, lees je de rest wel eens, of enkel wat jouw ogen aankunnen?
|
Jij citeerde maar 'n deel van dat onderzoek. Enkel wat jouw ogen aankunnen?
Ik citeerde de conclusies dan datzelfde onderzoek.
"31% zegt onverdraagzaam te zijn, 33% denkt dat bepaalde rassen begaafder zijn, 60% vindt racistische reacties in bepaalde gevallen verantwoord, bijna de helft is overtuigd dat deze minderheidsgroepen naar hier komen om van de sociale zekerheid te profiteren: het is zeker niet positief", zo zegt CGKR-directeur Jozef De Witte.
Maar toch vindt 55% van de ondervraagden dat de aanwezigheid van verschillende culturen "een verrijking betekent voor onze samenleving".
Een grote meerderheid stelt voorwaarden aan zijn tolerantie. "Meest opvallend is dat mensen die regelmatig of dagelijks met ethnische minderheden in contact komen zich toleranter opstellen. Brusselaars, die in een multiculturele samenleving wonen, hebben een positievere kijk op minderheidsgroepen", zo vindt het CGKR.
Het Centrum stelt vast dat de Belgen aanvaarden dat onze samenleving multicultureel is, "maar 61% stelt bepaalde voorwaarden en sommige daarvan kan men betwisten, zoals de eis dat minderheden hun culturele gebruiken alleen in de privésfeer mogen beleven".
Dit doet je toch geen pijn hoop ik.
Citaat:
In België sjok, ik citeerde uit dat 'Belgisch' onderzoek!
Jawel hoor, heeft dat iets te maken met dat Belgisch onderzoek?
|
Ja, je husselt twee onderzoeken door elkaar. En dan?
Dat doet niets af van wat ik schreef.
Citaat:
Spanjaarden zullen en hèbben �*ndere redenen voor hun 'misnoegen'!
|
En anders vind je er wel uit.
Citaat:
Mooi toch, is eens wat anders dan de ruif komen leegvreten.
|
Dat was in Spanje toch nooit mogelijk.
Citaat:
Je husselt weer 't een en ander door elkaar vrouwtje.
|
Is dat je sterkste argumentatie?
Dat is poverkes.