Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2011, 14:10   #21
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het gaat hier over integratie, niet assimilatie. Bovendien wordt dat op zichzelf gericht zijn toch wel tegengesproken door het feit dat de tweede generatie veel contact met autochtone Nederlanders heeft en er moderne opvattingen op na houdt.
De tweede (én derde) generatie die ik ken zijn hier volledig geassimileerd. (noem het integratie, ik noem het assimilatie. Ik krijg bovendien nog steeds de nodige uitleg (ongevraagd) bij het waarom dat ze iets doen vb.: het niet meedelen dat iemand rond de feestdagen is overleden: dat is uit respect voor de feestvierenden. Dus wachten ze tot de feestdagen voorbij zijn om de doodsbrieven rond te sturen.)

De eerste generatie (restauranthouders) hebben effektief ook nooit Nederlands geleerd en leven dus helemaal op zich met enkel contact met de andere aziatische inwijkelingen. De kinderen echter.... net zoals het artikel beschrijft: werklustig, intelligent, en bijgevolg succesvol in het leven.

Moet toch wel pikken bij de poco's.
Hoezo... sociaal gedepriveerd? gediscrimineerd? buitengesloten? etc.. et c... etc....
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden