Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart
Ik geloof dat ze als jongvolwassene eens een zomer op een kibboets heeft gewerkt, al kan ik me niet meer herinneren waar ik dat gelezen heb. Maar bon, u weet toch mensen zoals Bachmann Israël enkel steunen vanuit hun eigen religieuze doctrines, die men niet anders kan omschrijven dan als grotesk antisemitisch. In het kort komt het er op neer dat de vestiging van een joodse staat de komst van de Antichrist (die in hun denkbeelden een jood zal zijn) aankondigt en daarop de wederkomst van Christus bespoedigt. Het uiteindelijke doel is de vernietiging en de eeuwige verdoemenis van/voor alle joden. Nou, mooie vrienden heeft u.
|
Religie zegt mij niks. Ik ben een atheëst en al 30 jaar lid van het Humanistisch Verbond. Ik heb ooit nog in het bestuur van de Antwerpse afdeling van HV gezeteld. Ik ben 200 procent Israël geworden door geschiedenis te studeren door onder andere 2000 jaar Jodenvervolging te leren - en aldus op zuiver wetenschappelijke wijze en net zoals Theodor Herzl tot dezelfde conclusie is gekomen dat er maar 1 oplossing bestaat voor het Joodse volk en dat is een eigen staat. En waar kon die anders worden opgericht dan in het land van oorsprong in Israël?