Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2011, 14:51   #238
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het KMI had sinds die ochtend wel code oranje uitgegeven voor zowat heel België, (ik geloof muv West- en mogelijk ook Oost-Vlaanderen).
Inderdaad, en toen de supercel zich begon te ontwikkelen boven Brabant, had men een code rood kunnen geven voor Limburg. Dat heeft men niet gedaan omdat het zo snel gebeurde, zo kunnen we lezen in (Nederlandse) media.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omroep Brabant
"Het noodweer vormde zich zo snel boven Hasselt dat het inmiddels te laat was om code 'rood' af te geven", aldus het KMI.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/16...n+Hasselt.aspx
Code oranje wordt zeer vaak gegeven hoor. Vreemd genoeg is het niet elke keer zo dat er dan bomen en huizen kapotgaan. Ik zal het even duidelijk maken door de juiste dingen in het volgende tekstje aan te duiden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KMI
Hevige en verspreide onweders worden verwacht in één of meer regio’s. Dit weersverschijnsel kan gepaard gaan met intense buien, hagelbuien en/of hevige rukwinden. Dit weersverschijnsel kan gepaard gaan met grote schade aan gebouwen, ontwortelde bomen, blikseminslagen en plaatselijke wateroverlast. Zulke situaties kunnen ook levensbedreigend zijn bij het nemen van al te grote risico’s. Wees op uw hoede.
Maar u zou uiteraard 60000 mensen "het leven redden" door ze de toegang tot het festival te ontzeggen op basis van nog maar eens een code oranje van het KMI. Dat weet ik ondertussen wel.