Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2011, 14:15   #14
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Het Pangermanisme is volledig in diskrediet gebracht door Hitler en de nazi's. En dan gebruik ik nog doelbewust de term pangermanisme, en niet 'Großdeutschland' omdat die benaming al helemaal beklad is met hakenkruizen.

Het nastreven van een Groot-Duitse staat, een staat voor alle Duitsers(=Duitstaligen), is echter een legitiem na te streven doel. Eén waar ik persoonlijk achter sta.

Naar mijn mening zou deze staat er moeten uitzien zoals hieronder op de kaart weergegeven. Het huidige Duitsland, met uitbreiding van Oostenrijk, Süd-Tirol, Ostbelgien (helaas lijkt dit me het enige gebied dat in de (zeer) nabije toekomst terug naar Duitsland kan keren) en de Poolse gebieden ten Westen van de Oder, die een uitzondering zijn op de wettelijk voorgestelde Oder-Neisse Grens. Deze 'gebieden' (zijnde Stettin en omliggende dorpen/stadjes) zouden wat mij betreft terug aan Duitsland gegeven moeten worden. Het is rechtmatig Duits grondgebied en het behoort dan ook officieel (terug) Duits te zijn.

Qua oppervlakte en inwoneraantal zou dit de volgende veranderingen met zich meebrengen:

Opp.:
-Duitsland: 357.022 km²
-Oostenrijk: 83.858 km²
-Süd-Tirol: 7.400 km²
-Ostbelgien: 854 km²
-Stettin: 1.163 km²

Totaal: 450.297 km²

Inwoners:

-Duitsland: 82.329.000
-Oostenrijk: 8.210.000
-Süd-Tirol: 507.000
-Ostbelgien: 75.000
-Stettin: 514.000

Totaal: 91.635.000

Merk op dat in Duitsland de bevolking licht dalende is (relatief weinig kinderen, doodzonde), maar in de andere gebieden neemt deze nog elk jaar toe.
Je vergeet toch een hoop gebieden die destijds gestolen: Elsaß, Ostpreußen, Danzig, ... . Na de val van het communisme keren vele Duitsers terug naar de gestolen gebieden.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 24 augustus 2011 om 14:15.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden