Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
..........Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het koude angstzweet nu met liters tegelijk over de ruggen van de 'progressieve' Vlaamse onderhandelaars gaat stromen.
|
Als dat zo is zou ik er zéér sterk aan twijfelen dat het standpunt van de Gravensteengroep er iets mee te maken heeft.
We moeten immers vaststellen dat Di Rupo er zelfs in slaagt om de “onderhandelaars” de kleuterklas-methode op te leggen : iedereen moet netjes op zijn/haar plaatsje aan tafel blijven zitten, en zwijgend luisteren naar andermans standpunt ; men mag niemand naar de “onderhandelingen” meebrengen, en als dat uitzonderlijk eventjes mag moeten betrokkenen achter hun “onderhandelaar” gaan zitten en mogen zij niet rechtstreeks het woord voeren ; er mag enkel gepraat worden over wat in de nota Di Rupo staat en amendementen zijn niet aan de orde, etc…etc…
Bij mij rijst stilaan het vermoeden dat Di Rupo en zijn maffia er in geslaagd zijn om iedereen middels chantage op het persoonlijk vlak strikt in het gareel te houden. Dat Leterme meerdere minnaressen heeft wisten we al, maar heeft Beke ook een lief in het geniep ? En welk persoonlijk geheim van Gennez moet zonodig bedekt blijven ? Heeft zoontje De Croo iets spectaculairs te verbergen ?
Hoe is het anders te verklaren dat partijvoorzitters zich zo zichtbaar en op dergelijke lachwekkende wijze in de doeken laten doen ?