25 augustus 2011, 11:25
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Hoe in godsnaam kun je zo blijven doormekkeren.
Met 15 op iemand beginnen kloppen doe je niet. Punt.
Er zijn er hier blijkbaar die dat niet erg vinden, en er zijn er hier blijkbaar die vinden dat ge maar moet terugslaan (veel succes).
Je loopt nietsvermoedend op straat en plots staan ze met 15 op u te matsen.
Is dat nu godverdomme niet doodakelig?
Een mens moet gewoon op straat kunnen lopen ZONDER aangevallen te worden, punt.
En het is NIET de eerste keer dat iemand zomaar wordt aangevallen. "Vaststellingen" genoeg daarvan. Ik wil dat kwijt, als ik zoiets verneem.
Wie niet wil zien dat dergelijk gedrag niet zomaar ontstaat maar te maken heeft met subcultuur is ziende blind. En die subcultuur zal hier, helaas, alweer, ook met afkomst te maken hebben. Als maatschappij kan je zoiets nooit tolereren. Als de oorzaken van zo'n compleet wangedrag niet mogen benoemd worden kan er nooit iets veranderen. En ondertussen nemen de kutallochtoontjes het scherm over, en komen de allochtonen die braaf hun leven leiden steeds meer verborgen in hun schaduw te staan.
Ik denk dat iedereen, ook de allochtonen, bij het lezen van zo'n nieuws denken: "en ja zenne, het zijn weer allochtonen...". Er moet echt, dringend, meer onderzoek komen naar de oorzaken van criminaliteit bij allochtone jongeren. Zonder taboes, en onderzoeken in de diepte. Je bent precies al een racist op voorhand als je wil nagaan wat precies de rol van afkomst daarin is.
Maar als je het wil hebben over criminaliteit en lagere sociale klasse is er geen haan die kraait. Die vraag stellen impliceert nochtans ook niet dat je iedereen uit de lagere sociale klasse over dezelfde kam scheert.
|
Koop uzelf een busje pepperspray het kan helpen tegen zulk tuig, al denk ik dat een groep van 15 niet uit te schakelen valt met enkel dat. Zelfs de politie zou het moeilijk hebben.
|
|
|