Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2011, 14:15   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik denk dat het voornaamste probleem hetgeen voor ons onzichtbaar is, was:

- de schermen hingen er niet meer (als die schermen er niet zijn, kunnen enkel de eerste rijen de bandjes goed zien), nu voor mij zou dat op zich geen probleem zijn moesten er geen schermen zijn op een festival (laat aub dit niet verwarren met: liever pukkelpop laten doorgaan na x slachtoffers zonder schermen dan het stopzetten. Want na zo'n omstandigheden zou ik hoegenaamd niet meer denken aan feesten. )

- veel geluidsboxen, verlichting is naar beneden gekletterd

- de weide vol stellingen, palen, bomen, ...

Marquee en dance hall stonden er nog, maar zijn massaal beginnen schudden. In de Club en Boiler waren de zeilen van mekaar gereten.

En last but not least:
- artiesten die allicht afzeiden en zo de organisatie praktisch dwongen om te stoppen...

Enfin met zeer veel manschappen met de juiste kennis, het juiste materiaal en werken aan superspeed kreeg je dat misschien opgeruimd om voor het vallen van de avond toch nog één en ander muzikaal gebeuren te laten passeren. Maar ... ik weet niet hoe haalbaar dat was.

En de vraag is dan heb je nog publiek: voelen de mensen (medewerkers, artiesten, maar zeker ook festivalgangers) zich nog veilig.
Vandaar dat ik ook zeg dat de bevoegde instantie over zoiets moet oordelen. Ik ga vanuit m'n stoel niet uitsluiten dat daar nog iets kon gebeuren. Maar ik betwijfel of het echt onmogelijk was om tegen de zaterdag bijv. het hoofdpodium en één van de tenten terug klaar te krijgen.