Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Ik reageerde op het feit dat jij vond dat een paar keer op en af lopen naar de printer voldoende is voor iemand met echte rugproblemen.
We moeten zeer kritisch zijn over dat statuut. Zoals ook over het statuur van werkloosheid. Waar ik mij aan erger is het feit dat men dat steeds communautair wil uitspelen. Terwijl ik Vlaamse mensen ken die vanaf 50 invaliditeit kregen voor hun rug, maar wel staan te stoefen dat ze de volledige bouw van hun dochter zelf gedaan hebben.
|
Denk je nu echt dat Vlaams-nationalisten alleen maar tegen het Franstalig profitariaat zijn? Hoe bekrompenvan geest kun je wel zijn? Wat wel opvalt is dat links en vooral Franstalig links er niets willen aan doen omdat ze er elektoraal brood in zien omdat profitariaat (overal dus) te beschermen en de werkenden ervoor te laten opdraaien. Echte zieken en gehandicapten moeten geholpen worden dat is een verplichting die je hebt tegenover die mensen, maar schijnzieken en gehandicapten moeten met man en macht bestreden worden: ook dat is een maatschappelijke plicht.