Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Kijk, daar zit je denk ik nu juist fout.Sommige forummers schrijven zelf wat hun bedoeling is, zoals het bestrijden van racisme , dat is dus hun eigen toelichting over hun beweegredenen.
Maar zoals deze reactie van je weergeeft, kun je ook een oordeel vellen, gebaseerd op niets meer of minder dan je persoonlijke interpretatie, die je meent af te mogen leiden uit iemands standpunten.
Is dat dan waarheid, of feiten? Nee, natuurlijk niet en daar zit je dan ook fout, je vind dat je oordeel een waarheid of feit zou zijn, dat is het dus niet,het is en blijft jou persoonlijke interpretatie.
|
Het is interpretatie, maar bij een aantal personen is het zo duidelijk dat er eigenlijk geen twijfel meer over bestaat.
Mensen constant beoordelen en willen discrimineren op basis van afkomst (ik wil geen vreemdelingen) is nu eenmaal per definitie racisme.
Ik begrijp dat sommigen niet graag racistisch zijn, maar ze zijn het wel degelijk.
Het zijn diezelfde mensen trouwens die anderen uitmaken voor al wat (in hun ogen) negatief is, dus ik heb zo iets van 'wie de bal kaatst'.
Iemand die daarentegen op een volwassen manier discussieert kan van mij hetzelfde verwachten.
Citaat:
Natuurlijk is het de bedoeling om vanuit uiteenlopende meningen tot een volwassen discussie te komen maar hoe wilt u dit doen wanneer u meent op basis van uw oordeel ( en niets meer dan dat, vandaar dat het rode driehoekje u geen uitkomst biedt!) dat anderen aan racisme en vreemdelingenhaat doen?
|
Sorry, maar wie het schoentje past, ...
Citaat:
Hoe moet die ander dan nog met u in discussie treden, die mogelijkheid sluit u totaal af, u oordeelt, niet op basis van feiten maar op basis van uw aanvoelen wat vreemdelingenhaat en racisme zouden zijn.
|
Ik oordeel wel degelijk op basis van feiten.
Als iemand zegt 'ik wil geen vreemdelingen tegenkomen' dan is dat een racistische uitspraak, en dat kan, mag en moet zelfs gezegd worden.
We weten allemaal waartoe zulke ideologieen kunnen leiden.
those who forget history are doomed to repeat it
Citaat:
De moderatie denkt daar anders over
|
Dat is al ettelijke keren weerlegd.
Citaat:
de wetgeving
|
Er bestaat inderdaad strafbaar racisme en niet strafbaar racisme (voor uitleg zie de moderatoren).
Citaat:
en veel andere forumleden ook
|
Ik weet het, het is niet leuk een spiegel voorgehouden worden, maar soms is dat eens nodig.