Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2011, 23:10   #11
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat doet niets af van het ampele feit dat je de N-VA niet ként. Noch Luyten, Geybels... Natuurlijk wist jij niet dat Pieters "een roze" is. Jij ként de N-VA niet.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik ken de NVA wel een beetje, genoeg om te beseffen dat ze uit hun nek lullen. Bovendien spreken ze zichzelf continu tegen. Enerzijds zou de NVA "als de dood zijn" voor een goede jongerenafdeling, maar anderzijds gaan ze voorbij aan het feit dat diezelfde NVA al 10 jaar een sterke jongerenafdeling heeft. En ik kan het weten, ik was er destijds lid van. Nva zou homofoob zijn, maar er is wel een sterk uitgebouwde groep , "de roze leeuwen" binnen de partij. Verder dan "iedereen weet dat die ene het zwaar heeft" komt Luyten echter niet. Heel sterk, amai mijn botten.

Citaat:
Luyten «De VNV, de Vlaams Nationale Vrienden, zo noemen ze zichzelf, oftewel de Vrienden Van Den Dikke - De Wever, dus. Ze vergaderen minstens twee keer per jaar, met Kerstmis en eind juni. Het begint met een etentje en het eindigt in andere etablissementen - ik stel voor dat ik geen details geef.
"De vrienden van den dikke" Het feit dat hij er zo over spreekt zegt veel over zijn eigen niveau en houding, alsook zijn ( gebrek aan ) opvoeding. Maar ik ga het niet hebben over het feit dat hij enerzijds gewoon mensen beledigd en zoveel mogelijk beschadigd in de pers met ongefundeerde roddels en dan anderzijds verbaasd is dat ze hem niet aardig meer vinden. Ik wil ook niet onderlijnen dat hij insinueert dat anderen overspel of zoiets plegen terwijl hij zelf zijn vrouw bedrogen heeft met "zijn beste vriendin" en dat hij dus de balk in het eigen oog niet ziet. Neen, wat nog het meest ergerlijke is, is het gebrek aan moed van de geïnterviewden : om niet direct te liegen en achteraf voor laster aangeklaagd te worden wordt er verwezen naar "geen details" ... zij gebruiken wel de privésfeer om de NVA aan te vallen ...
Citaat:
HUMO Jullie hebben geen relatie zoals Frank Vanhecke en Marie-Rose Morel geen relatie hadden.

Geybels «Laten we het privéleven privé houden.
... maar als het over de eigen privé gaat, dan moet die opeens wel geëerbiedigd worden. Echt consequent is dat niet. Ofwel ben je er voorstander van dat privégegevens in de politiek gebruikt worden, ofwel ben je er tegen. Voor beide invalshoeken valt wel wat te zeggen, maar bric-a-brac naargelang het je uitkomt is intellectueel oneerlijk, laf en achterbaks.

Geybels heeft wel één punt :
Citaat:
Geybels «Ik wist dat de politiek een rotte wereld is, bevolkt door mensen met meer ambitie dan talent, die zich opwerken met gemene listen en achterbakse trucs
...
HUMO Open VLD wilde je onmiddellijk nuttige tips voor een lange en ophefmakende rechtsgang bezorgen. Waarom vecht je je ontslag niet aan?

Geybels «Ze hebben me interessante insteken gegeven, dat klopt. Ik zeg niet dat ik er niks mee doe, maar bij de Belgische rechtbanken is momenteel niks lopende
Er zitten inderdaad mensen met te weinig talent in de politiek. Zijzelf bijvoorbeeld, haar eigen ontslag tekenen ( dat de NVA nooit kon afdwingen ) en achteraf klagen dat ze geen vet betaald jobke meer heeft. En ze beschikt ook over gemene listen en achterbakse trucs, merk op dat ze de vraag "waarom klaag je ze niet aan ?" niet beantwoord, ik zal dat in haar plaats doen : ze heeft juridisch geen poot om op te staan.

Ze geeft overigens tussendoor wel toe dat ze het advies van de open VLD ( een directe concurrent van de nva ) gebruikt, alleen niet voor de rechtbank. Nogal wiedes, voor een rechtbank zou ze ongelijk krijgen. Ze kan beter een operatie beschadig-nva-op-advies-van-de-vld uitvoeren. Misschien krijgt ze er nog achteraf een beloningkje voor van diezelfde vld ? Dit interview is waarschijnlijk niets meer dan een aanval op de NVa, geörchestreerd vanuit de VLD die zelf buiten schot kan blijven omdat de twee onbekwamen van dienst het voor hen doen. Vergezocht ? Ik stel maar vast dat Geybels zo slim is om in het interview toe te geven dat ze advies van de VLD kreeg en net niet in zoveel woorden toegeeft dat ze dat advies gebruikt, alleen niet voor de rechtbank. Waar dan wel ? de Humo natuurlijk. ^^

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 26 augustus 2011 om 23:14.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden