Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Dat kan toch niet formeel juist zijn aangezien die IQ-testen niet de slimheid en hoe debiel ze zijn meten.
|
Wat meten ze dan wel volgens u + waarom?
Citaat:
EDIT :
Ik neem er nogmaals de richtlijnen van de moderatie bij Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld). http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381
Vertel me waarom de uitspraak van Macc niet onder racisme type C valt.
|
Is al gezegd geweest door Hertog, in de laatste zin van zijn betoog.
Feiten zijn niet racistisch en kunnen ook dat nooit zijn.
Daarom dus.
Paulus.