Discussie: Pensioensparen
Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 00:53   #113
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je eerste 'belegging' is je eigen huis.
Daarna kan de rest beginnen.

Als ouder met wat spaarcenten, keek ik de kat uit de boom voor mijn kinderen. Als, na wat jaren, bleek dat "alles goed ging", dan kwam den oude te voorschijn met zijn sponsoring (voor hun eigen huis).
Ik vond dat een beter systeem dan te vroeg sponsoren (risico dat ze het verkwanselden toch een beetje kunnen inschatten na wat jaren ..) en ik vind niet dat ze moeten wachten op mijn hulp, tot ik er het loodje bij neergelegd heb.

Ik vind dat 'maatschappelijk systeem' nog niet zo slecht.
Op dat punt zijn we het dus volkomen eens. Maar als ik even om me heen kijk zie ik hopen jongeren die al jaren werken als uitzendkracht en niet in aanmerking komen voor een lening en waarvan de ouders om welke reden dan ook, nooit aan een eigen woning zijn geraakt. En jij weet net zo goed als ik, dat een bouwplaats nu zoveel kost, als vroeger een bouwplaats + de woning, als je zelf bouwde. Nu moeten ze met 2 werken en goed sparen om eerst de bouwgrond te kopen en dan een lening op 30 jaar nemen om hun woning te bouwen en in te richten. En dan moeten ze nog het geluk hebben dat geen van beiden langdurig werkloos word. Mijn persoonlijke mening is dat de verloning in België zo moet zijn, dat ouders hun spaarcenten niet zouden moeten gebruiken om hun kinderen uit de penarie te helpen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden