Discussie: Proficiat CD&V
Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 05:43   #38
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Vandaag viert CD&V hun tienjarig jubileum.

Proficiat & dank u Wouter, Marianne, Yves, Jo, Etienne en Stefaan voor de magnifieke momenten de voorbije jaren !

Via deze thread wil ik (en andere forumleden) niet alleen mijn groothartige felicitaties overmaken aan de jarige, maar ook een antwoord vinden op de vraag : Houdt CD&V het nog eens 10 jaar uit (volgens het feestprogramma zou Stefaan dit wel eens kunnen weten) , maar ook in welke mate de workshop "Hoola Hoop" hen daarbij te pas komen ?

Het feestprogramma in het Kortrijkse Begijnhof park ziet er als volgt uit
- Workshops Hoola Hoop
- Danssessies met Radio Modern
- The Bamboo Apple Cutters spelen ten dans
- Beautysaloon voor Haar
- Barbershop voor Hem
- Circle of friends: weten hoe Wouter zijn eerste CD&V congres beleefde? Stefaan polsen over hoe CD&V nog 10 jaar verder zal evolueren?
- In de zetel met gewezen voorzitters en toppers

Daar of vierkant zijn!
Wat hun 'volkse spelen' betreft moet men vooral opmerken dat de er veel ouderen aanwezig waren en vooral vrouwen die in de herfst van hun leven zijn - ik vrees dat het beeld van die vrouw die poogt te hula-hoopen en faalt iconisch zal worden voor CD&V

En bij het tienjarig bestaan van CD&V moet men toch een aantal vragen stellen; Heeft CD&V ooit wel afgerekend met hun CVP verleden? (hint: euh nee!) Hebben de Christendemocraten hun enige heropleving in die tien jaar niet eerder te danken aan het kartel met N-VA dan aan hun pogingen tot vernieuwung en verbreding? (hint: euh ja) en dan is er de voornaamste vraag - zal er nog een CD&V zijn over tien jaar? (hint: wellicht niet een CD&V die haar traditionele 'powerbroker'-rol speelt - het zal een ander soort partij moeten worden)