Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
Vandaag viert CD&V hun tienjarig jubileum.
Proficiat & dank u Wouter, Marianne, Yves, Jo, Etienne en Stefaan voor de magnifieke momenten de voorbije jaren !
Via deze thread wil ik (en andere forumleden) niet alleen mijn groothartige felicitaties overmaken aan de jarige, maar ook een antwoord vinden op de vraag : Houdt CD&V het nog eens 10 jaar uit (volgens het feestprogramma zou Stefaan dit wel eens kunnen weten) , maar ook in welke mate de workshop "Hoola Hoop" hen daarbij te pas komen ?
Het feestprogramma in het Kortrijkse Begijnhof park ziet er als volgt uit
- Workshops Hoola Hoop
- Danssessies met Radio Modern
- The Bamboo Apple Cutters spelen ten dans
- Beautysaloon voor Haar
- Barbershop voor Hem
- Circle of friends: weten hoe Wouter zijn eerste CD&V congres beleefde? Stefaan polsen over hoe CD&V nog 10 jaar verder zal evolueren?
- In de zetel met gewezen voorzitters en toppers
Daar of vierkant zijn!
|
Wat hun 'volkse spelen' betreft moet men vooral opmerken dat de er veel ouderen aanwezig waren en vooral vrouwen die in de herfst van hun leven zijn - ik vrees dat het beeld van die vrouw die poogt te hula-hoopen en faalt iconisch zal worden voor CD&V
En bij het tienjarig bestaan van CD&V moet men toch een aantal vragen stellen; Heeft CD&V ooit wel afgerekend met hun CVP verleden? (hint: euh nee!) Hebben de Christendemocraten hun enige heropleving in die tien jaar niet eerder te danken aan het kartel met N-VA dan aan hun pogingen tot vernieuwung en verbreding? (hint: euh ja) en dan is er de voornaamste vraag - zal er nog een CD&V zijn over tien jaar? (hint: wellicht niet een CD&V die haar traditionele 'powerbroker'-rol speelt - het zal een ander soort partij moeten worden)