Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 07:28   #231
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij kan blijkbaar totaal niet begrijpen wat ik zeg. Ik zeg niet dat kinderen kapot moeten gemaakt worden en verkracht worden. Ik zeg dat mijn stem geven aan een partij dient om een zekere politieke agenda uit te voeren, en dat de optimale stem om die agenda uit te voeren onafhankelijk is (vooral in dit geval) van wat de fratsen al dan niet zouden zijn van leden van de partij in kwestie die de optimale stem zou ontvangen.

Dat die twee dingen niks met elkaar te maken hebben.

Gewoon om aan te tonen dat de draadopener een totaal irrelevant argument aanhaalt want wat ook de fratsen zijn van partijleden, dat heeft niks te maken met wat een stem voor die partij kan realiseren als politieke agenda.

En vooral niet in dit geval, waar die stem niet de bedoeling heeft om iemand in een ambt te brengen, maar wel om een systeem af te breken.

Karikaturaal gesteld zou je zelfs een LEGE partij kunnen hebben in dit speciale geval. De partijleden hebben om die agenda te realiseren geen enkel belang (behalve een paar top onderhandelaren die het de anderen liefst zo onmogelijk mogelijk maken om tot een akkoord te komen OF die er in slagen de anderen te overtuigen om het systeem op te doeken) want de bedoeling is niet dat die een FUNCTIE opnemen.

Helemaal niet. Ik zeg gewoon dat stemmen voor een partij dient om een politieke agenda te verwezenlijken, niet om goeie punten over goed of slecht gedrag uit te delen, en dat dat gedrag QUA STEMMEN geen enkel belang heeft. Zoals je produkten koopt in een winkel omdat je die kopen interessant vindt, en niet omdat je van de winkelier verwacht dat die zich keurig gedraagt buiten zijn winkel.

Dat stemmen zelf heeft geen enkele invloed op het al dan niet kriminele gedrag: het is niet omdat je NIET zou stemmen voor die partij dat er minder kinderen zouden verkracht worden of zo, he.

Het is dus een leugenachtige voorstelling dat ik zou zeggen "in ruil voor Belgie te splitsen mag je kinderen verkrachten" of zo.

Om het nog anders cru te stellen: of de bakker nu uit een maffiafamilie komt of niet, dat verandert niks aan de kwaliteit van zijn brood.
Ik kan absoluut niet akkoord gaan met je stelling.