Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2004, 22:05   #15
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
De jongeren gaan ook zorgen voor het onderhoud en gaan er zelf ook bet van worden, sport , fris lucht, feestjes, lekkere tentjes opslaan

Juist ja...
Hier vlak achter mijnen hof ligt het provinciaal domein "De Roomacker".
Daar zorgen "de jongeren" blijkbaar op een vreemde manier voor het onderhoud. Alles wat los en vast zit is vernield.
Een ruime schatting van het aantal drankblikjes, van water tot alcoholische dranken brengt ons dicht bij 50 zakken.
"Vuurke stook" vinden ze het van het... in een bosrijke omgeving dus...

Eigen onderhoud... en sinterklaas zit bij u in de zetel zeker...
Ik heb niet alleen jaren zelf bij de scouts geweest, ik heb ook nog eens jaren in leiding gestaan én monitrice geweest bij sportkampen.
Het gaat hier toch om jeugdverenigingen, wees maar gerust dat daar begeleiding zal zijn én dat die de nodige verantwoordelijkheid zullen opnemen. Die zullen geen zwerfvuil achterlaten, integendeel, als daar een scoutsgroep komt mag je er van op aan dat die collectief zullen beginnen ruimen.
Ik ontken niet dat er vandalen onder de jeugd zijn, maar ik kan niet aannemen bij die jeugdverenigingen, ik denk dat we die eerder bij die "bendekes" al dan niet crimineel, moeten gaan zoeken.
Geen enkele jeugdleider gaat er trouwens aan denken van kampvuren toe te staan in een onveilige omgeving zonder de toestemming van de plaatselijke brandweer. Dat moesten wij ook telkens doen als wij op kamp gingen, heeft alles met de verzekering te maken en wordt er echt wel ingepomp bij de leiding hoor.