Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 07:35   #235
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel ja uiteraard. Ik spreek dat niet tegen. Maar stel nu dat men nu behoorlijk wat mensen van je voorkeurpartij heeft opgepakt. Wil dat nu zeggen dat die partij niet meer kan dienen om je favoriete politieke agenda uit te voeren ?

Trouwens, de specifieke N-VA agenda, om de bevoegdheden te splitsen en dus niet mee te doen met een federaal (en dus slecht) bestuur, is nu toevallig wel een agenda die ZELFS vanuit de gevangenis kan uitgevoerd worden, he

Je maakt je illusies. Statistisch gezien is dat bijna niet mogelijk. Bovendien is de N-VA nog jong, maar macht en politiek trekken altijd onkiese figuren aan.

Wat ik nu juist nogal extreem wilde stellen is dat dat geen enkele invloed heeft op de politieke agenda. Als je bijvoorbeeld wil dat de bedrijfsbelasting omlaag gaat, dan heeft het totaal geen belang of dat gestemd wordt door een partij die ook kriminelen bevat (elke partij zal wel kriminelen bevatten als ze uit meer bestaat dan drie en ne paardekop he) of niet he. Wat van belang is, is dat jouw voorkeurwet gestemd wordt.

En dat belet natuurlijk niet dat de kriminelen in kwestie uiteindelijk opgepakt worden, he.
Niet akkoord.
Indien een partij voor 3/4 van de gekozenen uit criminelen zou bestaan, zou de politieke focus volledig op de criminelen gelegd worden. Maw, er zou totaal niets gerealiseerd worden.
Ik distantiër me dan ook volledig van je stelling.