Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 08:50   #247
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Niet akkoord.
Indien een partij voor 3/4 van de gekozenen uit criminelen zou bestaan, zou de politieke focus volledig op de criminelen gelegd worden. Maw, er zou totaal niets gerealiseerd worden.
Ik distantiër me dan ook volledig van je stelling.
Ja, dat is waarschijnlijk juist, en daar gaat mijn extreem voorbeeld waarschijnlijk de mist in. Vanaf een zeker gehalte aan kriminaliteit komt de daadwerkelijke uitvoering van het programma in het gevaar, wat dan automatisch ervoor zorgt dat die partij mijn stem niet moet hebben, want ik realiseer daarmee niet mijn politieke doelstelling.

(hoewel, opnieuw, dat in dit specifieke geval van de N-VA weer niet het geval is, want een stem voor de N-VA dient gewoon om GEEN stem te geven aan zij die wel een federale regering willen vormen en om die dus in moeilijkheden te brengen qua meerderheid, te ruime coalities op te dringen die er dus een potje van zullen maken en moeilijk tot zinnige akkoorden komen, waardoor het federale niveau nog kramikkiger werkt of helemaal niet werkt, en de bevolking nog minder favorabel opstelt ten opzichte van dat federale niveau - maw, de rol van de N-VA is in dat opzicht totaal passief. Als we iemand hebben zoals Bart die bovendien nog voor problemen kan zorgen tijdens de onderhandelingen dan is dat een extra kers op de taart natuurlijk).