Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 08:58   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat zou je doen als blijkt dat 3/4e van alle N-VA'ers pedofielen zijn? zo'n veronderstellingen zijn het niet waard om er een discussie over te beginnen omdat:
- Je niet weet of iemand pedo is.
- De partijtop deze mensen uit de partij zou zetten, maw je zou er zelfs niet op kunnen stemmen.
Maar je bent exact in het geval dat ik beschrijf, hoor. Ik heb niet gezegd dat de partij in kwestie een "thuishaven" voor kriminelen moet zijn. Gewoon dat vastgesteld werd dat er kriminelen in zaten (en die worden dus opgepakt, niet omdat de partijtop ze eruit zet, maar omdat ze door de wet gestraft worden) en dus naar alle waarschijnlijkheid nog in zitten.

Ik heb niet gezegd dat de partij een "krimineel programma" vooropstelt of zo.

Mijn stelling is gewoon dat de al dan niet kriminele aard van vroegere en/of huidige partijleden niks te maken heeft met de efficientie van een stem op die partij om een zekere politieke wens te realiseren. Als die partij erin slaagt om die wens daadwerkelijk te realiseren, is die stem goed uitgebracht, en of dat nu gedaan werd door een groep mensen waar kriminelen tussen zitten of zaten of niet, heeft bij deze toch niet het minste belang zou ik denken. Als de wens maar wordt uitgevoerd zoals het hoort. En dat staat ook los van het feit dat ik inderdaad vind dat die kriminelen moeten opgepakt worden en gestraft worden zoals het hoort.

Als de bakker enkele kriminelen onder zijn personeel heeft/had, verandert dat niks aan de kwaliteit van het brood dat daar gebakken wordt en ga ik mij toch niet generen om daar lekker brood te kopen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 augustus 2011 om 08:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden