Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo
De manier waarop stagiaires of de stageplaatsen gegeven worden hebben dezelfde gevolgen voor de personen die zich aanbieden als bij een open vacature, dat was nu net mijn punt. Ik dacht dat het duidelijk genoeg was? Wat zou ik in godsnaam anders willen bedoelen? 
|

waarover heb je het in godsnaam?
Ik heb het over "stagelopen" in functie van het behalen van een diploma.
Of heb je het over het systeem waarbij schoolverlaters een contract van zes maanden krijgen (éénmaal verlengbaar) en zo onder een speciaal statuut vallen?
Het "stagiairsysteem" dat vooral voor de bedrijven lucratief is (minder werkgeversbijdragen) schept helemaal geen band: het zijn tijdelijke contracten. In het beste geval wordt het verlengd tot één jaar. Zeer vervelend voor de stagebegeleiders want die stagiairs vullen wèl een open functie in, alleen kan de stagebegeleider dat elke zes maanden opnieuw gaan uitleggen in de hoop dat ze het na een maand begrepen hebben.
Ik heb er twee moeten laten ontslaan wegens totaal incompetent en zelfs voor valsheid in geschrifte!
Welke "band"?
En denk je nu wérkelijk dat bedrijven zich gaan toespitsen op het aanwerven van zulke mensen uit de buurt van het bedrijf om overlast op de andere personeelsleden te vermijden?
"I'll make you an offer you cannot refuse"?