Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 11:07   #68
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niemand verplicht.
Dat bedrijf doet dat uit eigen vrije wil.
Als het alternatief blijkbaar is dat je personeel in elkaar wordt geklopt, dan lijkt me dit geen "vrije wil". Tenzij U de uitdrukking "I'll make you an offer you cannot refuse" ook niet begrijpt.

Citaat:
Maar het is nu eenmaal realiteit.
Als een bedrijf in een buurt opereert en niemand van de omwonenden heeft daar een baan, dan zal dat bedrijf als buitenstaander beschouwd worden met alle problemen van dien.
WELKE problemen vandien? Sinds wanneer is een bedrijf VERPLICHT om buurtbewoners (geschikt of ongeschikt) aan te werven of ze "krijgen de problemen vandien"? Ik noem dat maffiapraktijken (niet voor niks een uitvloeisel uit de islam ideologie).

Citaat:
Bedrijf veroorzaakt parkeerdruk, bewoners klagen, bewonersparkeren wordt ingevoerd, werknemers klagen dat er geen parkeerplaatsen zijn, parkeren toch, bewoners vragen om weg te slepen, werknemers kwaad op bewoners.
Oops... heb je het nu over de inplanting van een moskee? Me dunkt had het bedrijf een eigen parking.

Citaat:
Andere situatie: een deel van de werknemers zijn bewoners.
Minder parkeerdruk, minder problemen.
dus: alle werknemers die met de auto komen moeten worden ontslagen?

Citaat:
Dit is een klein voorbeeldje uit de realiteit, en ik weet dat het wel veel complexer in elkaar zit.
Maar door werknemers uit de onmiddellijke omgeving te halen zorgt ge dat uw bedrijf deel gaat uitmaken van die omgeving en zal er veel meer wederzijds respect zijn en makkelijker om problemen te voorkomen of op te lossen.
Als niemand uit de omgeving zijn middelbaar heeft afgemaakt, en het bedrijf zoekt hooggekwalificeerde werknemers, dan kan het bedrijf dus beter vertrekken. Daarom dat in die buurt dus enkel louche autozwendelaars te vinden zijn? Ik begin het te begrijpen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden