Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 13:05   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
http://www.geestiggezond.be/achtergrond/cijfers.html

Hieruit zou iemand kunnen concluderen dat mannen gewoon willen beter zijn in alles.
Wat is alles?

Mannen willen gewoon beter zijn in hun specialiteit.

Vrouwen willen alles. Goeie echtgenote, goeie moeder, goeie carrière, goeie minnares, goeie bankrekening.

En nu ga ik eens kijken naar je link.

Dit vind ik wel interessant:
Citaat:
10 stappen

De website "Fit in je hoofd, goed in je vel" geeft een overzicht van de 10 stappen. Elke stap geeft informatie en bevat een aantal opdrachten om de geestelijke gezondheid te versterken.

Vind jezelf oké: Iedereen is uniek en verdient respect. Bij deze stap horen opdrachten die je helpen om jezelf beter te leren kennen en aanvaarden zoals je bent.

Praat erover: Als je ergens mee zit, is het belangrijk daar over te praten. Dit kan met eender wie, als je je maar goed voelt bij deze persoon. Deze stap geeft je dan ook concrete handvaten hoe je een moeilijk gesprek aan kan gaan.

Beweeg: Bewegen is niet alleen goed voor je fysieke gezondheid, het helpt je ook je geestelijk gezonder te voelen. Bij deze stap vind je een aantal tips hoe je jezelf aan het bewegen kan krijgen.

Probeer iets nieuws uit: Nu en dan eens iets nieuws proberen geeft je het gevoel dat je uniek bent. Je hoeft daarvoor geen kunstenaar of topkok te zijn. De opdrachten bij deze stap helpen je te ontdekken wat je leuk vindt, en hoe je iets nieuws kan proberen en volhouden.

Reken op je vrienden:
Iedereen heeft tal van sociale relaties, alleen ben je je daar niet steeds bewust van. Sociale contacten houden je in leven. Als je het even moeilijk hebt, is het belangrijk aan je vrienden te laten merken dat je behoefte hebt aan contact met hen. Dat is niet altijd makkelijk. Daarom horen bij deze stap opdrachten die je helpen een goed gesprek te voeren.

Durf nee te zeggen: De opdrachten bij deze stap helpen je voor jezelf op te komen op een positieve manier: hoe ga je op een positieve manier om met je frustraties en hoe zeg je nee tegen kleine verslavingen? Deze stap probeert je hiermee te helpen.

Ga ervoor: Als je opgaat in een activiteit, vergeet je je zorgen. Deze stap helpt je dan ook om nieuwe plezierige activiteiten te vinden of geeft je tips hoe je goede voornemens in de praktijk om kan zetten.

Durf hulp te vragen: Je kan niet alle problemen alleen oplossen. Daarom is het belangrijk dat je hulp durft te vragen als je daar nood aan hebt. Dat kan gewoon aan iemand uit je omgeving, of je kan professionele hulp zoeken. Deze stap helpt je hulp te vragen.

Gun jezelf rust: In onze samenleving gaat alles steeds sneller en er wordt steeds meer beroep gedaan op iedereen voor allerlei zaken. Om te vermijden dat je te veel onder stress komt te staan, is het belangrijk af en toe tijd voor jezelf te nemen en tot rust te komen. Deze stap geeft je hiervoor een aantal concrete tips.

Hou je hoofd boven water: Deze laatste stap gaat in op het feit dat iedereen zich wel eens slecht voelt, er geen zin in heeft of in een dip zit. Dat is heel normaal. Bij deze stap hoort een pakket aan tips hoe je een moeilijke periode door kan komen.

De 10 stappen en opdrachten hoeven niet in een bepaalde volgorde gevolgd te worden. Iedereen kan beginnen met de stap of de opdracht die hem of haar het meest aanspreekt.
Ik ga daar wat commentaar op geven.

Ik doe drie van de tien.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 augustus 2011 om 13:06.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden