Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2011, 13:51   #499
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Mij lijkt het bijvoorbeeld interessanter in Linkebeek een festival of een kermis te organiseren - volledig in het Nederlands.
De festivals in de Rand zijn voornamelijk Engels en Franstalig. Wel door Vlaamse artiesten. Waarmee nog maar eens is aangetoond dat het cultuur beleid voornamelijk rasgestuurd is.
Of de nieuwkomers in de Rand van dit soort 'Vlaamse cultuur' erg onder de indruk zijn kunnen we in 2012 weer met zijn allen zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
... er voor een deel voor zorgt dat er nog steeds veel mensen in Vlaanderen zijn die niets met de Vlaamse Beweging te maken willen hebben.
Ik wil dan weer niets met de Vlaamse Beweging te maken hebben (op de eerste plaats) omdat zij uiteraard de Nederlandse Beweging zou moeten heten.
Waarom de Nederlandstaligheid in Belgie beperken tot een Vlaming? Waar dat toe geleid heeft kunnen we elke dag ontwaren in BHV.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er is een verschil tussen iets promoten en je compleet ingraven in je eigen cultuur.
En er is weer een verschil met jezelf laven aan je eigen cultuur.

Citaat:
Ik krijg altijd de indruk dat als hij aan de macht zou komen , ik niet meer the beatles als beste groep ooit mag benoemen.
Vreemd. Omdat Vlaanderen in de eerste plaats zou moeten beginnen de Nederlandse cultuur door te geven en te presenteren, zou jij de Beatles niet meer de best groep van de wereld mogen vinden.
Ik ken nogal wat mensen die Nancy Arjam de beste artieste van de wereld vinden. Nooit op de eigenvolk radio geweest. Et alors?

Citaat:
Respect voor je eigen taal uit zich niet in het enkel luisteren naar muziek in je eigen taal of enkel lezen in je eigen taal of zelf enkel die eigen taal spreken, maar wel in het consequent gebruiken daar waar het moet.
De eigen overheid heeft dat respect dus niet. Dat kunnen we dan rustig in gezamenlijkheid vaststellen.
Welke taal een individu luistert of leest moet die persoon vooral zelf weten.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 augustus 2011 om 13:53.
Eberhard Leclerc is offline