Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo-
Wat zijn de janitsaren anders dan in sommige gevallen "gestolen" Europeanen (zonen die in bezette gebieden uit de gezinnen gehaald werden om te dienen)die compleet geotomaniseerd werden? In feite zouden we bosniakken en albanezen ook als Europeanen moeten beschouwen, voor mijn part worden ze allemaal over de kling gejaagd.
|
Het geval van de Janitsaren doet mij denken aan de lijfwacht van Frederik II van Hohenstaufen. Die bestond uit (onbekeerde) Arabieren.
Het past perfect in een feodale maatschappij, waar "naties" nog niet bestonden als politieke entiteiten. Nadien is er het principe
cujus regio, eius religio gekomen, juist omdat Europa allang geen religieus homogeen continent meer was.
Ik zie geen enkel probleem met de islam van Bosnjakken en Albanezen (1/3 is christelijk), zolang ze niet van buitenaf gemanipuleerd worden om de Balkan op stelten te zetten. Zij leven daar, wij leven hier. Wij hebben een "LAT-relatie" met hen.
Citaat:
Zoniet, belanden we in een biologisch materialisme, dat het belangrijkste failliete onderdeel van de NS-ideologie van destijds vormt.
|
Waarom zou Europa moeten veranderen om te zijn wat het al eeuwenlang is?
Als Europese eenmaking iets anders is dan Europese natievorming, dan moet men aanvaarden dat die verschillen (die niet van vandaag zijn) zullen blijven bestaan.
Om dezelfde reden kan het mij ook niet schelen dat het grootste deel van het Russische grondgebied bewoond wordt door niet-Slavische volkeren (die nog verder van ons afstaan dan de Balkan-moslims).
De chaos en problemen ontstaan maar als er "vrij verkeer van personen" wordt toegestaan (hetzij omdat er één land is, hetzij omdat er één markt is). Dat bestond bijvoorbeeld niet in de thuislanden van het vroegere Zuid-Afrika.
Het "rijksdenken" is volledig verkeerd begrepen, omdat de
Nouvelle Droite zelf altijd de Europese integratie heeft gesteund, wat gepaard ging met de vorming van een grenzeloze, geliberaliseerde marktruimte.
In Rusland zitten eurazisten (verwant met de ND) met hetzelfde probleem in hun maag gesplitst: geen enkele Russische nationalist wil Kaukasiërs in Moskou zien, maar wil evenmin dat ze zich afscheiden van de Russische Federatie (het is zoals met Franse nationalisten die de overzeese gebieden niet wil opgeven). De enige tussenoplossing is dus streng gereglementeerd personenverkeer.