Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe
Wij geven grote toetsen en geen examens. En na die grote toetsen geven we vaak nog les ja.
Dat ouders vroeger op reis willen vertrekken is voor mij geen probleem zolang ze mij op voorhand inlichten zodat ik contact kan opnemen met de ouders en de resultaten nog op tijd kan bespreken met de ouders. Ouders die ons niet verwittigen en gewoon op verlof vertrekken moeten de 1e september niet komen zagen dat ze nog geen rapport of grote toetsen hebben gezien. Ze moeten hun verantwoordelijkheid maar nemen en ons zelf opzoeken en niet omgekeerd. Bovendien is het ook zo dat de ouders onze GSM-nummers hebben en de directie gewoon bereikbaar is tijdens de schoolvakanties.
|
wat is dan het probleem? dat de kinderen niet aanwezig zijn, of dat de ouders de rapportbespreking niet hebben gedaan?
Me dunkt is het voor de kinderen veel belangrijker om LESSEN te volgen dan om speeldagen te missen. En neen, ik geloof nooit dat er tot op de laatste dag wordt LES gegeven, het zou de enige school zijn die dat doet.
Maar nogmaals de vraag: worden de lessen gewoon doorgegeven als de muzelkinderen thuisblijven voor het suiker of offerfeest? of moet de rest van de klas in alle onderdanigheid maar wat herhalingskes doen en verder vingerkesdraaien oefenen?
En hoe zit het dan met muzelleerkrachten zoals U? blijft U ook gewoon thuis tijdens die dagen? en mogen uw collega's dan ook thuisblijven of moeten die eerst een ander onzichtbaar vriendje zoeken?