Citaat:

| 
					Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby  Ik ben een schepper, want ik heb ook een bewustzijn en handen om mijn Aardse belevenis te vormen. | 

een schepper, maar niet DE schepper.
	Citaat:

| Ik ben God, want ik ben de allerhoogste. Enkel vanuit mijn ogen bekijk ik het leven, ik kan dat niet door een ander zijn ogen kijken. Dus ik ben mijn eigen God. | 

OKé, dat is juist: al ziende dus, dus vanuit het bewustzijn bekeken dat alleen van jou kan zijn en dat van een ander is er voor jou niet, maar wel voor die ander zelf.
Jouw bewustzijn is voor jou absoluut.
Maar voor mij eveneens en verder voor iedereen.
	Citaat:

| Neem dat woord nu allerhoogste even relatief. Maar vanuit jouw ervaring ben jij en enkel jij alleen de allerhoogste. We kunnen de ervaringen van een ander niet aanvoelen, enkel de onze.
 Daarom zijn we dus de allerhoogste.
 | 

Niet de allerhoogste, maar als bewustzijn uniek, dus de enige.
Er is altijd maar één bewustzijn en dat is dat van jou zelf.
In die zin ben je de enige werkelijke God.
De anderen zijn er als zodanig niet.
Dat is  helemaal juist gezien vanuit de ervaring gesproken.
Maar de mens is niet alleen ervarend, maar ook denkend en WEET dus dat er andere wezens zijn als hijzelf, die hetzelfde ervaren.
Ook leert de ervaring dat een ander mens sterker kan zijn of meer wetende.
Kortom: juist de ervaring leert dat de mens niet alleen is en ook niet alles weet en alles kan.
Wie dus toch denkt dat er niet meer is dan de enige god voor zichzelf te zijn, leeft in ijdelheid.
God is de eenheid van een oneindig aantal levende wezens, waarvan het eigen IK er slechts een van is.
En ook al ben je voor jezelf het bewuste en ervarende middelpunt van alle anderen, dan nog zijn al die anderen voor zichzelf dat ook en zeggen dus hetzelfde als jij: Ik ben God.
God is dus niet alleen in jou, maar in ons allen.
Er is dus behalve de ervaring van eigen  absolute egocentriciteit ook het denken dat iets anders leert: juist het tegendeel daarvan en dat is de absolute Geest.
Ik ben niet alleen oneindig groot, maar ook oneindig klein, niet alleen de enige, maar slechts één temidden van oneindig velen.
Nochtans is je idee interessant om over na te denken, maar in zijn eenzijdigheid niet volledig.