Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2011, 07:40   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De NVA kan enkel deelnemen als ze een eerlijke kans zouden krijgen, en iedereen weet dat dat nooit het geval zou zijn, de walen samen met de rooi (sossen en groene communisten) en blauwe en tseefse slippendragers van de koning, zouden er alles aan gedaan hebben om De Wever in de gracht te rijden.
Welja, dat is mijn vraag eigenlijk. En ik heb het nu niet over persoonlijke animositeit of zo, ik heb het over het feit dat de N-VA toch als hoofdbedoeling heeft om "Belgie te verdampen" dus uiteindelijk het federale niveau helemaal uit te hollen en af te breken, terwijl de anderen daar helemaal, maar dan ook helemaal niet toe bereid zijn in de praktijk (ook al doen ze er soms wel een beetje lippendienst over aan vlaamse kant, maar nooit aan franstalige kant).

Vandaar: hoe kan de N-VA ooit tot een federaal akkoord komen, waar (uiteraard) geen weg zal bewandeld worden naar een afbraak van dat niveau, omdat de anderen (vooral de franstaligen, maar ook een deel van de vlamingen) dat totaal niet willen ?

Citaat:
Dus kan hij beter niet meedoen, tot op het punt dat hij zeker is, dat ze de boel kunnen splitsen.
Juist. Da's mijn punt.