Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2011, 08:53   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Als ik N-VA voorzitter was, ik hield een lijst bij van de mensen die in 2003 lid gebleven zijn na het debacle van de federale verkiezingen, kwestie van te weten op wie je kan rekenen in slechte tijden.
Dat moet natuurlijk meespelen.

Maar evengoed zou je kunnen gaan melken dat je ook een lijst zou willen van de mensen die al voor voor 2003 op een VL-lijst gestemd hebben;
in de veronderstelling dat die "beter" zouden zijn dan diegenen die er pas later op gaan stemmen zijn.
En dan vergis je je deerlijk.
Een partij wordt niet groter door eigen kindjes te maken, wel door mensen te overtuigen hun mening bij te stellen ...

Ik ben geen katholiek (zelfs eer anti ...), maar "in de hemel is er meer vreugde om het terugvinden van het verloren schaap, dan ...."

(en vergis je niet: ik heb het niet over mezelf; ik stem al langer "V")
(en evenmin ben ik een fan van de Camp; ik veronderstel dat de nva-vrienden in Antwerpen hem voldoende kennen om te weten wat voor vlees ze in de kuip hebben ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden