Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2011, 09:52   #303
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik zou ook liever hebben dat het anders was, qua invulling van de taalkaders. Ik stel allen vast dat er geen voldoende personeel zich aandient. En dan moet je kiezen tussen de wet of de werking van uw instelling.
Ik stel vas dat er weinig vlamingen (al of niet tweetalig) zoeken naar een job in brusselse ziekenhuizen. Ik heb geen weet van favoritisme bij de aanwerving, waarbij vlamingen die voldoen zouden geweigerd worden.

Aangezien we heel wat hefbomen niet meer hebben, door de regionalisatie, kunnen we er weinig aan doen, tenzij de strikte toepassing afdwingen, met gevolgen voor de zorgbehoefenden, en dat lijkt mij geen goed idee.

Vlaanderen zou natuurlijk iets kunnen bedenken om eigen volk te motiveren om de plaatsen te gaan opvullen. Maar aangeizn het nu al een knelpuntberoep is, zal dat ten koste van de service in vlaanderen gaan.

Stel jij maar voor hoe het NU oplosbaar is, ik zou het echt niet weten. Met holle rethoriek over akkoorden die in de praktijk niet haalbaar zijn komen we nergens.

De Nederlandstalige patiënten moeten maar een snelcursus Frans volgen terwijl ze in de ambulance/wachtzaal liggen/zitten te niksen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline