Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2011, 10:56   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neoconservatief Bekijk bericht
Je kan van Pentecostals zeggen wat je wil maar deze protestanten hebben nooit zulke misdaden begaan als die valse kerk uit Rome. Ik ben zelf ook niet meer praktiserend gelovig maar 100 x liever protestanten dan katholieken...
De kerk van Rome is niet meer echt gevaarlijk, die pentecoastals en andere sekten zijn verantwoordelijk voor extremistisch gedrag zoals op dat filmpje.

In landen als Kenya en Uganda proberen ze actief condooms te verbieden (zijn ze veel actiever in dan de katholieken of moslims) en homoseksuelen te vervolgen, ze jagen het geld uit de zakken van mensen die reeds arm en wanhopig zijn, en in hun scholen leren kinderen niets dan de Bijbel en haat tegen iedereen die niet christelijk is.

Het is echt een zeer slechte invloed, vergelijkbaar met extremistische moslim madrasas.
Ik Kenya ken ik enkele politici en ik heb hen al lang gezegd dat ze al die sekten moeten opdoeken, maar het gebeurt niet door corruptie (de amerikaanse moederkerken hebben veel geld)... in andere Afrikaanse landen als Ethiopië worden ze niet getolereerd en dat is maar goed ook.

religie is opium voor het volk, dat zie je heel goed in Afrika. meestal geldt, hoe achterlijker en desperater het land, hoe meer zulke sekten succes hebben.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 augustus 2011 om 11:00.
tomm is offline   Met citaat antwoorden