Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2011, 16:37   #71
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dat is nu wat je noemt "desinformatie". BDW heeft geen woordbreuk gedaan. Hij was met Elio overeengekomen (het herenakkoord) dat als er genoeg hefbomen zouden zijn die autonomie garandeerden, er dan niet aan de financieringswet moest geraakt worden.

Toen Elio met zijn voorstellen kwam bleek dat hij helemaal niet van plan was om bruikbare hefbomen te geven. En toen zei bart: "jamaar, dan moeten we over de financieringswet praten".

Als er al woordbreuk werd gepleegd in dat herenakkoord, dan was het door Elio.
Zo is het niet gelopen.

Tijdens de onderhandelingen op een moment dat nog niets vastlag, en alles nog mogelijk was, smeet beke de financieringswet op tafel, waarvan hij waarschijnlijk wist dat die al in een voorakkoord zat tussen BDW en EDR, volgens mij gewoon om een akkoord tussen die twee te torpederen.

Tijdens onderhandelingen, als je merkt dan één of andere geheime voorafspraak blijkbaar niet nageleefd wordt door een partij, dan vraag je een time out, en dan ga je appart, en praat je het uit, en kijk je of je ja akkoord nakomt of opzegt.
Dit is niet zo gegaan, BDW is zonder meer mee op de kar van Beke gesprongen, en hij heeft zijn akkoord en zijn woord gebroken.

Dat van niet genoeg hefbomen was op dat moment nog helemaal niet zeker, alles kon nog. Dat was praat achteraf, toen er ind e pers kwam dat er blijkbaar een geheim voorakkoord was, om de twijfelachtige houding van "heilige bart" goed te praten, vooral naar de eigen achterban, wat het is compleet ongeloofwaardig.

En zoals ik al een tijd geleden gezegd heb. Ik ga dit niet bewijzen, want dat kan ik niet zonder mensen in de wind te zetten. Maar zo is het gelopen.

Nu is het rustig afwachten tot de eerste zeloot mij zonder bewijs van leugenaar beschuldigd. Een kritische bedenking bij het gedrag van "heilige bart" lijkt mij zo goed als uitgesloten, dus wacht ik op het onvermijdelijke.
spherelike is offline